can't help it

I helgen fick jag och Malin för oss att dra på secondhand.
Jag har alltid känt mig lite skeptisk till det.
Lite äcklad av att gå omkrng bland begagnade kläder från flera årionden tillbaka.
Inte för att de kommer från flera årtionden tillbaka. 
Men att de är begagnade. Att de är använda.
Dessutom är jag inte så förtjust i den fulständigt genomträngande lukten av gammalt som råder där.
Men man måste ge allt en chans.
Även secondhand-butiker. 

Men väl där var det faktiskt helt OK.
Jag hittade något strot i beiget. Och något annat i svart.
Dessutom hittade jag en brun blazer.
Där och då kändes den helt rätt.
Men nu känner jag mig på riktigt äcklad av den.
Vill helst inte ta i den.
Och definitivt inte ha den på mig.
Jag tycker egentligen inte det är något fel på brunt.
Inget ont om modellen i sig heller.
Jag vet inte vad det är med mig.

Hur som helst, så sparkade jag in den under bordet igår kväll.
Och så vitt jag vet, ligger den kvar där än.
Usch.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0