tack hej, fuck dig

Ångest över att jag jobbar så mycket. 
Att jag aldrig är ledig. Aldrig hinner leva.
Ångset över att sommaren går mot sitt slut.
Att det går så djävulskt fort.
Och att. Fan.
Fan. Är det här allt som blir då dör jag.


hästpojken


Minns första gången jag hörde den. Gitarrer & bas, trummor & hat.
Jag kunde inte höra vad de sjöng. Eller tyda vilket språk det var. Men det spelade liksom ingen roll. Melodin var helt fantastisk.
Ett tag var det bara den här låten som gällde.
Deras övriga låtar brydde jag mig inte om över huvud taget.
Tänkte att detta var allt.

Nu vet jag bättre.
Älskar hela albumet. Rakt igenom.
Fina texter. Med melodier som är ännu finare.  


Hästpojken - Från Där Jag Ropar


vill skrika så högt att änglarna ramlar ner

Tack för att du väckte mig i morse.
Var helt jävla förströd hela förmiddagen.
Men faktikst. Tack ändå.
Har kunnat sova flera timmar nu.
Känner mig grymt redo att möta kvällen.
Och natten.
På jobbet.
Fuck!


med solen i ögonen


i close my eyes and i remember


JJ - Things Will Never Be The Same Again




skuld och lidande väntar på er fortfarande

Ser några femtonåriga pojkar gå förbi mitt fönster.
Ikväll ska de vinna allt de kan.
Håret är perfekt. Humöret är på topp.
Och sällskap väntar vid kiosken.
Det är något visst med somrarna i den åldern.
Man växer liksom upp, och börjar bli stor.
Jag minns precis hur det såg ut.
Minns hur värdelös jag kände mig.
Men det var då det.
Nu kan jag le åt det. Och nästan tycka det är vackert.



jag vill göra det på riktigt baby

Har glömt av hur man gör.
Tappat feelingen helt och hållet.
Allt känns liksom bara konstigt och krystat.
Inte det minsta synkat.
Ändå vill jag.
Tror jag.



du kan gömmas i min mun


Laleh - Bjurö Klubb

 


RSS 2.0