svinet

Fick för mig att jag skulle ta sprutan mot svininfluensan idag.
Så efter jobbet gav jag mig iväg mot vårdcentralen.
När jag kommer dit, får jag dock reda på att vaccinet är slut.

Jag drog då vidare till nästa vårdcentral, och började min väntan.
Efter en dryg timme ropar de upp mitt namn.
Och placerar mig i en ny kö i nästa rum. 

Jag väntar.
Och väntar.
Sköterskorna ska ha kafferast.
Jag väntar lite till. 
Men tillslut får jag min förbannade spruta.

Faktum är att detta vaccin är så mycket mer än bara ett skydd. 
Det tycks vara det perfekta kallprats-ämnet.
För inte kan vi snacka väder i tid och otid.  
Den kan också vara bra att nämna i din status på fejjan.  
Eller tjata om i ett meningslöst blogginlägg.  


Kommentarer
Postat av: alice

Fin blogg Sanna! :)

Hoppas att vi ses snart någon gång.

Puss& kram

2009-11-03 @ 20:54:20
URL: http://timetodance.devote.se
Postat av: Anna

Jag satt på bussen så såg jag er gå över gatan ;)

2009-11-05 @ 19:11:29
URL: http://annigt.blogg.se/
Postat av: Niklas

Några negativa effekter efter vaccinet? tvekar på och ta det asså :)

2009-11-10 @ 13:08:05

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0