nu kan du få mig så lätt

Där satt jag på sängen.
Med taskig hållning och armar hängandes längs med kroppen.
Med huvudet på sne och lätt öppen mun.
Stirrandes rakt in i väggen.

Visserligen kan det vara en ganska skön sysselsättning.
Liksom avkopplande. Helt omedvetet.
Skönt att bara låta tankarna sväva iväg.
Eller att inte tänka alls.

Men nu är frågan hur man ska fördriva resten av söndagen.
Slötitta på ett stort, fett, grekiskt bröllop?
Nja.

Jag återgår nog till mitt tänkande. 
Till mitt stirrande i väggen.


storasyster och lillasyster

Lite snack.
Lite skratt.
Som övergår i tjafs.
Plötsligt kommer rycket.
Som leder till något karate-liknande kast.
Tystnad. Tårar. Smärta.  
Sen kommer asgarvet.

Lite som det ska vara.
Lite som det var förr.
Härligt.

d is for dangerous

Det du gjorde med mig.
Det var stort det du gav mig.
Jag önskar att du kunde se mig nu.
Men tack.
Ta hand om dig.


wish you were

Kände mig äckligt trött.
Då är det inte mycket som spelar roll.
Inte att man ska ha en mysig kväll med familjen.
Inte att god mat serveras.
Inte heller att Ullared visas på TV.
Verkligen inte.

Gick och la mig på soffan.
Mitt i den mysiga familjekvällen.
Mitt i maten.
Mitt i Ullared.

Vaknade en stund senare.
Av ett fruktansvärt ljus.
Och ett jävla tjöt.
Reste mig upp.
Tittade på de andra.
Och gick.

Gick in till mig.
Och hade det mysigt.
Mysigt med mig själv.


blue monday


my sensible heart


the time is now


and so it is

Det är söndag.
Det är dagen efter.
Det är fars dag.  
Det är slutet på en god helg.

Godnatt.


hej chodefredag

Men inget negativt i det. 
En kväll som denna tar jag verkligen emot dig med öppna armar. 
Har varken lust eller ork med något.
Då är det toppen att tacos och Idol finns. 

Och nu för att krydda till det lite extra,
är det hög tid för ansiktsmask.


when tomorrow comes

Det första jag tänkte på när jag vaknade i morse,
var hur skönt det skulle bli att få sova ikväll.
Nu är vi äntligen där.
Och jag är faktiskt tröttare nu, än vad jag var i morse. 
Trodde aldrig det skulle vara möjligt.

Varför sätter man inte mer värde på helgerna? 
Då man för en gång skull sover ut.
Jag har funderat på att ställa mobilen på typ halv sex en lördag. 
Bara för att få stänga av den, dra täcket över huvudet, och somna om. Fatta känslan.



svinet

Fick för mig att jag skulle ta sprutan mot svininfluensan idag.
Så efter jobbet gav jag mig iväg mot vårdcentralen.
När jag kommer dit, får jag dock reda på att vaccinet är slut.

Jag drog då vidare till nästa vårdcentral, och började min väntan.
Efter en dryg timme ropar de upp mitt namn.
Och placerar mig i en ny kö i nästa rum. 

Jag väntar.
Och väntar.
Sköterskorna ska ha kafferast.
Jag väntar lite till. 
Men tillslut får jag min förbannade spruta.

Faktum är att detta vaccin är så mycket mer än bara ett skydd. 
Det tycks vara det perfekta kallprats-ämnet.
För inte kan vi snacka väder i tid och otid.  
Den kan också vara bra att nämna i din status på fejjan.  
Eller tjata om i ett meningslöst blogginlägg.  


she & him

Sov länge idag.
Klockan hade hunnit passera ett, då Julie ringde och väckte mig.
Hon hade också tagit sovmorgon.
Vi bestämde för att ta oss in till staden. 
För att dra en lunch till frukost. 
Och för prat, skratt och nya upplevelser.

Så blev det.

fribiljett mot himlen

Inatt så drömde jag om dig.
Och det väckte gamla minnen.
Jag fick aldrig nån chans.

första november


RSS 2.0